Žene u stripovima 3

Published on 08/24,2010

Iza svakog muškarca stoji uspešna žena jeste izreka koja pruža opravdanje za patrijarhat i pomirenje žene s tim. Na osnovu ove izreke nastao je niz likova žena u senci: Džejn u Tarzanu, Dejl u Flaš Gordonu, Mara u Kosmičkim putnicima i dr. Svojstvo ženske metafore jeste da na paradoksalan način imenuje muška svojstva: i kraljica postoji, naravno, samo zbog kralja. One su osobe koje zastupaju visokomoralne principe. Zbog toga one nikad ne izgovaraju pogrdne reči. Njihova učešća u dijalogu su oblikovana upitnim rečenicama ili rečenicama upozorenja. U prvom slučaju one se pokazuju kao neiskusnije i neodlučnije, pa zbog toga traže odgovor od muškarca, dok u drugom slučaju one u napetim situacijama upućuju reči upozorenja, bude muškarčevu pažnju i donekle sputavaju njegovu razmetljivu i nepotrebnu hrabrost.

            Blondi je najkomercijalniji strip uopšte. Žena je Dagvuda Basteda. Žive u prosečnoj okolini, imaju prosečan broj porodičnih sukoba, jednom rečju, sve je prosečno osim lepe Blondi. Ona je strpljiva žena puna razumevanja, koja živi u porodičnoj atmosferi, i veruje da je sve što su postigli zasluga njenog muža. I čuveni junak princ Valijant iz istoimenog stripa Hala Fostera oženjen je jednom takvom ženom. Aleta je princeza Maglovitih ostrva (Avalon – u prevodu „ostrvo u magli” – mitsko ostrvo gde su vilenjaci odveli kralja Artura pred njegovu smrt, gde je dobio večni život) što upućuje na njenu vilinsku prirodu. Odatle proističe deo njene savršenosti. Aletine ćerke bliznakinje su dve krajnosti njenog lika. Oličenje su dva različita vida ponašanja: jedna nevina, otvorena i naivna, druga prepredena, služi se spletkama. One bi trebalo na neki način da demistifikuju Aletinu idealnu prirodu. Lik je zamišljen tako da se razvija postepeno, tokom godina (prvi broj Princa Valijanta je izašao 1937, još uvek izlazi). Njihova ljubav je na početku bila platonska, više nalik dečjoj. Udavši se za princa, Aleta je automatski preuzela ulogu majke i domaćice. Deleći sudbinu prosečne žene, ona ga, za vreme njegovih avantura i ratovanja, verno čeka kući. Tek kad sazna da je on u opasnosti ili da je ranjen, Aleta napušta dom i odlazi da mu pomogne. Ovi slučajevi su izuzetno retki ali značajni, jer njena ličnost tek tada dolazi u prvi plan. Ona se u drugim situacijama ne pojavljuje (nije bitna za priču), ali se često spominje.

 

Obratite pažnju na tekst u oblačićima! 

           Psihološki profil idealne žene Aleksa Rejmonda jeste žena u senci. Ali možda bitnija nazovi "žena" jeste batler Dezmond u Rip Kirbiju. On mu je odan, savetuje ga, često i pridikuje. Obavlja sve kućne poslove, a da se ni u jednom trenutku ne spominje da li ga Rip Kirbi plaća i koliko. U pitanju definitivno nije odnos gazde i sluge, ali nije ni odnos dva prijatelja. Da se seksualnost glavnog junaka ne bi dovela u pitanje, uveden je ženski lik. Hani, moderna, samostalna žena, bavi se manekenstvom. Ali ona nije uvek tu kad mu je potrebna. Umesto nje, u opasnim situacijama učestvuje opet Dezmond. Autor stripa definitivno nije imao hrabrosti da u tom trenutku publici da jedan snažan lik koji bi nosila žena. Zato ga je podelio na muški i ženski deo.


Comments

  1. 08/25,2010 | 17:53

    Hello koleginice, u kom si dokumentu ovo kucala ak smem pitati? :)

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me