Žene u stripovima 4

Published on 08/24,2010

 Ovo je odgovor na opasku snjarenja56.

Modesti Blejz je odgovor na seksualnu revoluciju 70-tih godina. Moglo bi se reći da ona ima sve osobine savremene žene. Zato je ne možemo svrstati ni u jednu od pomenutih klasifikacija. Samostalna je, pametna, sposobna. Ona propagira modernu ljubav i to je možda najveći razlog njene popularnosti među čitalačkom publikom, naročito ženskom. Ova narcistička žena poseduje tajanstvenu rezervisanost, daje se ne prepuštajući se, uvek u svojim okvirima. Koristi se svojim telom i manipuliše njime. S njom padaju klasične vrednosti kao što su nevinost, vernost, privrženost. Ne živi običnim životom, nema muža, decu. Ona je ženski Džejms Bond, visokotehnološki nastrojen lik. Nekada je bila vrhunski kriminalac, ali je s vremenom promenila stav i prešla na stranu zakona (nju angažuje vlada za najdelikatnije i najrizičnije situacije). Ona ipak nije superjunak,  jer je fizički ranjiva. Erotizacija Modesti Blejz bila je osmišljena dok je strip crtao Džim Holdavej. Međutim, kod nastavljača, junakinja je izgubila svoju staru nezavisnost i ženstvenost.

            Junakinja stripa Modesti Blejz se, nekim čudom, pri svakom okršaju s kriminalcima ne nađe u borilačkim nego u penetrativnim pozama. Neumerenim ponavljanjem ova erotska implikacija preokrenula se u izrabljeni postupak, dakle, ne samo u seksualnu nego, pre svega, u stilsku banalnost. (Zoran Đukanović: Između senzualnosti i stereotipa)

 

Mnogim junakinjama je dodeljena uloga ratnica: Red Sonji, Aksi, Zetari, Novi iz Fantastične četvorke, Maji iz Hiperiona i dr. Zetari je muški princip u ženskom liku (možda je za ovu konstataciju značajno to što je autor homoseksualac). Ona je žena ratnica u najsurovijem obliku: nemilosrdna, hladna, nezavisna, neuhvatljiva. Zanimanje – ratnik najamnik, što nije u suprotnosti samo sa ženskim bićem, koje ima urođenu potrebu za stvaranjem, već i s opštom ljudskom humanošću.


Comments

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me